Тel. +48 (22) 490-81-90
Zamów rozmowę
Testuj bezpłatnie Panel klienta
Zamów rozmowę
Twoje imię:
Ошибка!
Twój numer telefonu:
Ошибка!
pl
eTutorium

10 sposobów na pozyskanie docelowych uczestników webinara

, Opublikowano w Blog

Temat webinara już wybrany, cele – postawione, konspekt – gotowy, platforma – znaleziona. Musisz więc zdecydować, w jaki sposób zacząć zbierać ludzi na swoje spotkanie. Zalecamy rozpocząć działania promocyjne nie wcześniej niż na 2-3 tygodnie (a w niektórych przypadkach lepiej nawet na 1 czy 2 miesiące wcześniej) od rozpoczęcia webinara. W ten sposób będziesz mieć wystarczająco dużo czasu na uzbieranie określonej liczby osób, a także przygotowanie i wdrożenie przyszłych uczestników w temat.

Gdzie i jak pozyskać uczestników webinara?

Aby stworzyć efektywną kampanię, mającą na celę pozyskiwanie uczestników, nie trzeba być genialnym specjalistą od marketingu, charyzmatycznym trenerem internetowym czy świetnym copywriterem. Wystarczy, że uwzględnisz w swoim planie 10 efektywnych i prostych kanałów, które przedstawiamy ci poniżej. Dzięki nim możesz zachęcić spore grono odbiorców do udziału w organizowanych przez ciebie płatnych wydarzeń online.

1. Strona docelowa wydarzenia (Landing Page)

To nie tyle, co metoda, a bardziej podstawowe i niezbędne narzędzie zdobywania uczestników – obowiązkowy punkt, na który użytkownicy trafią z różnych kanałów promocyjnych (o nich powiemy poniżej). Na stronie docelowej powinieneś umieścić ogłoszenie o webinarze, które zawierać będzie wszelkie istotne informacje (temat webinara, data/czas, imię i nazwisko prowadzącego, cena za uczestnictwo). Jeśli wydarzenie jest bezpłatne, będziesz mógł tutaj zbierać dane kontaktowe potencjalnych klientów. Jeśli jest ono płatne, powinieneś zadbać o starannie przygotowaną stronę sprzedaży (Sales letter), na której znajdzie się wysokiej jakości tekst i wezwanie do zapłaty za uczestnictwo.

Jeśli to możliwe, przygotuj krótki film promujący z zaproszeniem. Zwracaj uwagę na unikalne i wartościowe aspekty, którymi podzielisz się z uczestnikami, a także o komforcie, jaki otrzymają. Możesz nawet delikatnie uchylić rąbka tajemnicy i pokazać część prezentacji, aby jeszcze bardziej zainteresować odbiorców. Umieść na landing page’u formularz rejestracji, poprzez który zainteresowane osoby będą mogły zostawić swoje dane kontaktowe w celu uzyskania linku na webinar. Zadbaj o to, aby strona docelowa była intuicyjna w nawigacji i łatwa w zrozumieniu, a także prowadziła do jednego podstawowego celu – rejestracji na webinar.

Strona docelowa wydarzenia (Landing Page)

2. Sieci społecznościowe (SMM)

Gdy twój budżet na przeprowadzenie webinara jest ograniczony, portale społecznościowe mogą stać się jednym z głównych narzędzi pozwalających na zdobycie jego uczestników (oczywiście, pod warunkiem, że już wcześniej masz kontakt z dość aktywną grupą docelową). Oprócz tego, możesz wykupić reklamę wewnętrzną w obrębie większych społeczności tematycznych i grup.

Nie musisz zmieniać swojego profilu w tablicę ze skomplikowanymi ogłoszeniami na temat webinarów. Zwracaj się bezpośrednio do swoich odbiorców, dziel się cennymi treściami, zabawiaj (to właśnie przede wszystkim rozrywki na portalach społecznościowych poszukują ich użytkownicy). Regularnie i szybko pozbywaj się spamu. Nie ograniczaj się wyłącznie do Facebooka, Twittera, G+ i VKontakte. Czasami post dodany na Instagram, Pinterest czy LinkedIn też może zwiększyć klikalność.

Sieci społecznościowe (SMM)

3. Wiadomości Е-mail

Aktywnie ogłaszaj informacje na temat bieżących wydarzeń swoim subskrybentom. Ten kanał promocyjny przynosi najlepsze efekty, jeżeli chodzi o pozyskiwanie uczestników. Nie bój się wysyłać nawet kilku przypomnień o sobie. Nie pozwól o sobie zapomnieć – niektóre osoby muszą o czymś usłyszeć więcej niż 1 raz, aby móc podjąć decyzję. Pamiętaj o kluczowej zasadzie e-mail marketingu: wysyłana przez ciebie wiadomość nie powinna być zwykłą zachętą do zakupu. Dziel się wartościowymi treściami, wykorzystuj historie, przedstawiaj opinie i rekomendacje osób, które już brały udział w twoich webinarach lub kupiły twój produkt. Pisz tak, aby zainteresować i przekonać do uczestnictwa nawet te osoby, które wcześniej absolutnie się tym nie interesowały.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z webinarami, możesz kupić newsletter e-mail na wybrany temat. Jeśli jeszcze nie masz partnerów z dobrymi bazami odbiorców, możesz nawiązać kontakt z autorami czasopism i portali o określonej tematyce, aby zachęcić ich do podzielenia się ze swoimi odbiorcami informacjami na temat twojego wydarzenia online.

4. Programy partnerskie

Programy partnerskie

Marketing partnerski to bardzo popularny i opłacalny sposób promocji wszelkich wydarzeń online, szczególnie z punktu widzenia nowicjuszy. Znajdź duże strony internetowe, blogi i portale, które skupiają uwagę twojej grupy docelowej i oferują jakieś produkty. Poproś ich administratorów, aby umieścili na nich ogłoszenie na temat twojego webinara (baner, artykuł, news lub link na stronę docelową), a w zamian zaproponuj promocję ich produktu na swojej stronie.

Warunkiem tego typu współpracy może być również określony % pobierany od opłaty za uczestnictwo każdej pozyskanej osoby lub określona suma za wyznaczony czas umieszczenia reklamy. W tym przypadku partnerzy rozmieszczą informację na swoich stronach, blogach lub portalach, a ty przy pomocy specjalnych usług linków przekierowujących będziesz mógł śledzić, kto z jakiego źródła do ciebie trafił.

5. Blogi i strony internetowe

Każdego dnia przeznaczasz czas na to, aby tworzyć post, napisać wiadomość lub dodać newsa. Możliwe, że reprezentujesz jeszcze bardziej poważne podejście i regularnie tworzysz oraz publikujesz autorskie materiały, artykuły eksperckie, przydatne opinie, itp.

Ludzie czytają. Komentują. Interesują się. Obdarzają cię zaufaniem i chcą dowiedzieć się więcej o twoich infoproduktach. W rezultacie, regularnie i starannie wplatane w blog wiadomości o organizowanych wydarzeniach online na dany temat (z linkiem do strony docelowej) podkreślają ich wartość oraz wygodę, jaką otrzyma uczestnik. Staraj się zamieniać czytelników swojego bloga w uczestników organizowanych spotkań internetowych.

6. Fora tematyczne

Zastanów się nad ty, gdzie w Internecie możesz spotkać swoich potencjalnych odbiorców. Dzięki małej analizie otrzymasz listę tematycznych for, na których będziesz mógł rozmieszczać informacje o webinarze. To narzędzie wymaga sporo pracy i nie należy do najłatwiejszych, a wszystko dlatego, że forumowicze wierzą tylko tym osobom, które już dawno zarejestrowały się na danym forum i cechują się dobrą reputacją. Zdecydowanie lepiej natomiast przedstawiają się koszty – są one wręcz minimalne. Podsumowując: wykorzystuj fora. Ale nie nadawaj im pierwszorzędnego znaczenia – wykorzystuj je wtedy, gdy masz już ukształtowane inne narzędzia promocji, które przynoszą określone rezultaty.

7. Reklama kontekstowa w wyszukiwarkach

Mowa tu przede wszystkim o Google AdWords i Yandex Direct. Określ słowa kluczowe, które pomogą twojej grupie docelowej znaleźć twoją stronę docelową, w przypadku której będzie skonfigurowany płatny ruch.

Skuteczna kampania reklamowa w wyszukiwarkach internetowych wymaga czasu na konfigurację (od kilku godzin do nawet kilku dni). Bardzo ważne jest, aby monitorować kampanię: śledzić położenie ogłoszeń, stawki za każde ogłoszenie, CTR i inne parametry. Pamiętaj jednak, że rzucająca się od razu w oczy prostota reklamy kontekstowej jest dość zwodnicza. Nie mówimy nawet o SEO. Jeśli nie zagłębisz się we wszystkie niuanse tego kanału pozyskiwania uczestników, twoje pieniądze zostaną wyrzucone w błoto. Być może, lepiej będzie, jeśli znajdziesz rzetelnego eksperta z zakresu reklamy kontekstowej. Wskazówka: wybieraj tylko sprawdzonych specjalistów PPC lub tych, którzy pracują nie za kliknięcia, a za % lub wynagrodzenie za liczbę rejestracji.

8. Webinary promocyjne

Przeprowadzaj bezpłatne webinary promocyjne, mające na celu sprzedaż tych płatnych. To najlepszy sposób na to, aby przedstawić się jednocześnie, jako ekspert i prowadzący, zaciekawić grupę docelową i skłonić ją do dokonania zakupu. Jest to możliwe tylko pod warunkiem, że masz naprawdę przydatny materiał, którzy przedstawiasz w interesujący sposób. Oczywiście, nie warto zbyt często organizować darmowe wydarzenia, gdyż wiąże się to z ryzykiem zebrania wokół siebie sporej grupki „darmozjadów”, a przecież nie tędy droga.

9. Wykorzystanie magii wizualizacji

Żyjemy w epoce marketingu wizualnego, dlatego też, opowiadając o swoim webinarze, warto maksymalnie wykorzystywać wizualne treści. Czy wiesz, że nasz mózg przetwarza sygnały wizualne 60 tysięcy szybciej niż tekstowe? Oznacza to, że fotografie, obrazki, banery, infografiki – wszystko to razem ze starannie przygotowanymi podpisami jest w stanie zwrócić uwagę grupy docelowej i zachęcić ją do zarejestrowania się na twoje wydarzenie. Umieszczaj tego rodzaju wizualne treści na portalach typu Facebook, Instagram, Pinterest i nie tylko. Nie zapominaj uzupełniać ich linkami do rejestracji.

10. Zadbaj o autorytet twojego prowadzącego

Jeśli podczas twojego webinara prowadzącym ma być zaproszona przez ciebie osoba, nie ma nic przeciwko temu, abyś poprosił go o to, aby opublikował ogłoszenie na jego temat na swoim blogu, stronie czy w newsletterze. Nie bądź jednak nachalnym i nie wymagaj reklamy. Jeśli prowadzący zgodzi się na promocję wśród swoich subskrybentów, to świetnie. Nazwij to jako bonusem i nigdy nie traktuj jako obowiązkowego warunku współpracy.

Copyright © 2015 Aktiv Spółka z o.o.

Mobile language switcher