Тel. +48 (22) 490-81-90
Zamów rozmowę
Testuj bezpłatnie Panel klienta
Zamów rozmowę
Twoje imię:
Ошибка!
Twój numer telefonu:
Ошибка!
pl
eTutorium

Co zrobić, aby webinar lepiej sprzedawał – przydatne wskazówki

, Opublikowano w Blog

Dzięki wszechstronnemu rozwojowi komunikacji internetowej, sprzedające webinary stały się kolejnym efektywnym kanałem sprzedaży. Aby maksymalnie wykorzystać ich potencjał, jeżeli chodzi o sprzedaż towarów i usług, trzeba zastosować kilka prostych zasad. Omówmy wspólnie strukturę stworzenia sprzedającego seminarium online – jak bezpłatnie i samodzielnie utworzyć webinar? Przedyskutujmy również wskazówki przydające się podczas pracy z grupą odbiorców.

Promo webinar

Celem promo webinara jest reklama nadchodzących seminariów online oraz innych produktów, a także poszerzanie bazy adresów e-mail. Tak, firma „Aktiv” podczas swojej pracy aktywnie wykorzystuje narzędzia w postaci bezpłatnych webinarów do promowania kursów nauki na odległość i przedstawienia specjalistycznego oprogramowania dla księgowych. Jak pokazuje nasze doświadczenie, takie działania zapewniają nowe zamówienia i pozwalają znacząco zwiększyć generację leadów.

Jak to wszystko określić...

Po zdefiniowaniu tematyki webinara, powinieneś prawidłowo go nazwać. Można z pewnością powiedzieć, że to właśnie nazwę zauważamy jako pierwszą. Trudno przecenić jej znaczenie – w końcu mamy tylko kilka sekund na to, aby zainteresować potencjalnego klienta. Jak to zrobić? Na początku należy jasno określić grupę odbiorców, do jakiej się zwracasz, a także zrozumieć jej problemy i potrzeby, a następnie w nazwie przedstawić rozwiązanie. Nazwa powinna być prosta i informacyjna. Należy pamiętać, że najbardziej rzucają się w oczy pierwsze i ostatnie trzy słowa. Dobrze zapamiętują się też cyfry. Jeśli tytuł wychodzi zbyt długi, podziel go na dwie części.

Przygotuj ogłoszenie sprzedające

Jeśli udało Ci się stworzyć tytuł, to zyskałeś trochę czasu i uwagi swojego przyszłego klienta. Nie można jednak spoczywać na laurach – trzydzieści sekund, maksymalnie minuta i to wszystko. Dlatego też powinieneś przedstawić podstawowe zagadnienia, które zostaną poruszone podczas Twojego webinara. Chodzi przede wszystkim o to, aby pomóc zrozumieć korzyści uczestnictwa w nim. Tylko i wyłącznie indywidualne korzyści zachęcą kogoś do przeznaczenia swojego czasu na uczestnictwo w wydarzeniu online. Ogłoszenie powinno zawierać krótki opis webinara (nie więcej niż 300 znaków) i jego program. Zadbaj o to, aby każdy punkt odnosił się do Twojej grupy docelowej. W przeciwnym razie lepiej go nie przedstawiać.

Reklama i przygotowanie treści

To, o czym mówiliśmy powyżej, trzeba przedstawić grupie docelowej w jej języku. W tym celu trzeba zająć się reklamą webinara. Możesz wykorzystać wysyłkę wiadomości na adresy e-mail z gotowej bazy oraz publikację postów na forach tematycznych w sieciach społecznościowych. Ważniejszy jest jednak proces przygotowywania treści. To właśnie od ich jakości zależy sukces wydarzenia. Zaplanuj tekst tak, aby wszystkie jego akapity odpowiadały na ważne pytania, nie pozostawiając żadnych niedopowiedzeń. Postaraj się ilustrować każdy punkt za pomocą infografik, obrazków, schematów i tablic.

Przeprowadzanie webinara

Podczas promo webinara powinieneś całkowicie omówić temat ukazany w tytule. Bardzo ważne jest, aby udzielać takich rad, które mogą wskazać sposób rozwiązania problemu. Na typ etapie powinieneś maksymalnie przedstawić swój profesjonalizm, aby osoby tworzące Twoją grupę odbiorców chciały stać się Twoimi lojalnymi klientami i wziąć udział w kolejnych, już płatnych, spotkaniach, albo złożyć zamówienie na inny produktów. Wyróżnia się szereg przykładów, które warto aktywnie wykorzystywać, aby zwiększyć aktywność grupy odbiorców i interesować ją sobą przez cały czas podczas webinara:

  • Konkursy. Przeprowadzanie konkursów to szybki i bardzo skuteczny sposób na rozgrzanie chłodnej grupy odbiorców. To także odpowiedź na pytanie – co zrobić, aby bezpłatny webinar, był jednocześnie bardzo jakościowy i interaktywny? Należy pamiętać, że senny słuchacz to słaby klient.
  • Pytania. Dobre pytania jeszcze bardziej wciągają grupę odbiorców w proces odbioru informacji, a także pozwalają Ci zebrać potrzebne informacje na temat możliwości przyszłych klientów i przygotować ich do skorzystania z Twojej oferty.
  • Specjalne ćwiczenia. W tej metodzie chodzi o to, że dajesz słuchaczom możliwość znalezienia skutecznego rozwiązania istotnych dla nich problemów. Odbywa się to poprzez wykonywanie specjalnych ćwiczeń. Jeśli rozwiązanie zostanie szybko znalezione, staniesz się ekspertem w oczach swojej grupy odbiorców.
  • Akcje, oferty. Przygotuj unikalną ofertę – konkretną i takiej, której na próżno szukać u konkurencji. Pamiętaj o najważniejszym: ustaw ograniczenie czasowe, aby trzeba było szybko podjąć decyzję. Zadziała to na Twoją korzyść w przypadku wahających się odbiorców, skłaniając ich do zakupu Twojego produktu lub dołączenia do grona subskrybentów.

Zachęta do działania

Dobrze jest zakończyć wszystko krótkim ogłoszeniem dotyczącym przyszłych webinarów oraz interesującym filmikiem, aby w ten sposób nawiązać kontakt emocjonalny z grupą odbiorców. Po tym należy przedstawić zachętę do działania i podzielić się linkiem, w który słuchacze mogą kliknąć, aby przejść do rejestracji lub złożenia zamówienia. Aby zwiększyć interes klientów, zaproponuj im udział w akcji promocyjnej, na przykład skorzystanie ze zniżki dla pierwszego uczestnika spotkania czy opłatę za seminarium online.


W ten sposób możesz wykonać szereg działań dotyczących promocji swoich produktów i stworzyć bazę subskrybentów. Nie zapominaj, że ten proces nie kończy się po zakończeniu webinara. Możesz jeszcze aktywnie pracować z nagraniem, oferując je bezpłatnie i wykorzystując jako formę reklamy. Nie bój się próbować i eksperymentować. Najważniejsze, abyś uwierzył w to, czym się zajmujesz. Właśnie to stanowi główny sekret sukcesu skutecznie sprzedającego webinara.

Copyright © 2015 Aktiv Spółka z o.o.

Mobile language switcher