Тel. +48 (22) 490-81-90
Zamów rozmowę
Testuj bezpłatnie Panel klienta
Zamów rozmowę
Twoje imię:
Ошибка!
Twój numer telefonu:
Ошибка!
pl
eTutorium

Co zrobić, żeby webinar sprzedawał – przydatne wskazówki

, Opublikowano w Blog

Na tle wszechstronnego rozwoju komunikacji internetowej, webinary sprzedające stały się kolejnym efektywnym kanałem sprzedaży. Żeby maksymalnie wykorzystać ich potencjał, jeśli chodzi o promowanie towarów i usług, warto dostosować się do kilku prostych zasad. Spróbujmy przyjrzeć się sposobom przygotowywania sprzedającego online-seminarium i odpowiedzieć na dwa pytania: jak bezpłatnie i bez pomocy osób z zewnątrz stworzyć webinar oraz jak pracować z jego uczestnikami?

Webinar promocyjny

Celem promocyjnych webinarów jest promowanie kolejnych seminariów online i innych produktów oraz poszerzanie bazy adresów e-mailowych. Tak, firma „Aktiv” podczas swojej pracy aktywnie wykorzystuje bezpłatne webinary w celu promowania różnych form nauki na odległość i wprowadzania specjalistycznego oprogramowania dla księgowych. Z naszego doświadczenia wynika, że tego rodzaju działania gwarantują nowe zlecenia i znacząco sprzyjają pozyskiwaniu leadów.

Nazwa webiara

Nie możemy zapominać o odpowiednim tytule webinara. Można powiedzieć, że jest on pierwszym elementem, na który większość osób zwraca uwagę. Jego treść jest bezcenna – w końcu mamy tylko kilka sekund, żeby zainteresować potencjalnych klientów. Jak to zrobić? Pierwszym krokiem powinno być określenie grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć, a także zrozumienie jej problemów i potrzeb, żeby następnie w tytule zaoferować rozwiązanie. Nazwa webinara musi być zwięzła i informacyjna. Pamiętaj, że w oko rzucają się przede wszystkim pierwsze i ostatnie trzy słowa oraz cyfry. Jeśli tytuł staje się dość obszerny, warto podzielić go na dwie części.

Przygotuj przekonujące ogłoszenie

Gdy starannie przygotujesz tytuł, zyskasz trochę czasu i uwagi swojego przyszłego klienta. Nie można się jednak łudzić – pół minuty czy minuta to wszystko, co masz. Dlatego w punktach przedstaw główne zagadnienia, które porusza konkretny webinar. Chodzi o to, żeby zrozumieć, jakie korzyści odniosą jego uczestnicy. Tylko i wyłącznie własny zysk i wygoda mogą przekonać kogoś do przeznaczenia swojego cennego czasu na uczestnictwo w spotkaniu online. Ogłoszenie powinno zawierać krótki opis webinara (nie więcej niż 300 znaków) i jego program. Zwróć uwagę na to, żeby każdy punkt był istotny z punktu widzenia grupy docelowej – w innym przypadku lepiej o nim nie wspominać.

Reklama i przygotowywanie treści

To, o czym mówiliśmy powyżej, należy jakoś przekazać grupie docelowej. Dlatego koniecznie zajmij się reklamą webinara. W tym celu możesz skorzystać z rozsyłania wiadomości do osób znajdujących się na Twojej liście mailingowej czy dodawania postów na tematycznych forach i portalach społecznościowych. Najważniejszy jest proces opracowywania treści. Od jej jakości zależy sukces spotkania online. Przygotuj tekst w taki sposób, żeby wszystkie jego części odpowiadały na ważne pytania, nie pozostawiając jakichkolwiek wątpliwości. Staraj się zobrazować każdy punkt, wykorzystując infografikę, zdjęcie, schemat, czy tabelę.

Przeprowadzanie webinara

Podczas webinarów promocyjnych należy dokładnie przedstawić uczestnikom poruszoną w ogłoszeniu tematykę. Warto skupić się na takich radach, które pomogą zobrazować drogę rozwiązania problemu. Na tym etapie powinieneś wykazać się maksymalnym profesjonalizmem, żeby uczestnicy spotkania chcieli stać się twoimi lojalnymi klientami, biorącymi udział w kolejnych płatnych spotkaniach, lub zamawiającymi oferowane przez ciebie produkty. Wyróżnia się szereg sposobów, które warto uwzględnić w celu zwiększenia aktywności uczestników i utrzymywania jej na odpowiednim poziomie przez cały webinar:

  • Konkursy. Organizowanie konkursów to szybki i bardzo efektywny sposób na rozgrzanie widowni. To także odpowiedź na to, co zrobić, żeby bezpłatny webinar stał się wartościowym i interaktywnym. Trzeba pamiętać, że senny słuchacz to zły klient.
  • Pytania. Dobre pytania nie tylko angażują uczestników w spotkanie, lecz również pozwalają ci zbierać cenne informacje na temat potrzeb i możliwości przyszłych klientów, jednocześnie przygotowując ich na zdecydowanie się na twoją ofertę.
  • Specjalne ćwiczenia. W tej metodzie chodzi o to, żeby dać uczestnikom możliwość znalezienia satysfakcjonujących odpowiedzi na nurtujące ich pytania poprzez wykonywanie określonych ćwiczeń. Jeśli rozwiązanie zostanie szybko znalezione, wśród uczestników spotkania zyskasz miano eksperta.
  • Unikalne oferty. Przygotuj unikalną, konkretną ofertę, której nie można znaleźć u konkurencji. Bardzo ważne jest też uwzględnienie ograniczenia czasowego – decyzję trzeba podjąć dość szybko. W ten sposób uczestnicy spotkania ostatecznie zadecydują, czy chcą wziąć udział w kolejnym, czy nie.

Wezwanie do działania

Dobrze będzie, jeśli zakończysz spotkanie krótkim ogłoszeniem na temat kolejnego webinara, przedstawiając interesujące wideo. W ten sposób zwiększysz emocjonalną więź z uczestnikami. Następnie zachęć ich do kliknięcia w link, który przekieruje ich do strony rejestracji lub formularza zakupu. Żeby pobudzić zainteresowanie klientów, przedstaw im ciekawą ofertę, na przykład zniżkę dla osób, które jako pierwsze opłacą uczestnictwo w webinarze.

W ten sposób będziesz w stanie znaleźć sposób na promowanie swoich produktów i stworzenie bazy zainteresowanych osób. Nie zapominaj, że ten proces nie kończy się po przeprowadzeniu webinara. Możesz przecież po nim aktywnie wykorzystywać archiwum, na przykład oferując bezpłatny dostęp do niego w postaci reklamy. Nie bój się próbować, eksperymentować i, co najważniejsze, wierzyć w to, co robisz. Tylko wtedy odkryjesz sekret dobrze sprzedającego webinara.

Copyright © 2015 Aktiv Spółka z o.o.

Mobile language switcher