Тel. +48 (22) 490-81-90
Zamów rozmowę
Testuj bezpłatnie Panel klienta
Zamów rozmowę
Twoje imię:
Ошибка!
Twój numer telefonu:
Ошибка!
pl
eTutorium

Jak przeprowadzić webinar

, Opublikowano w Blog

Webinary już dawno stały się ważnymi narzędziami marketingowymi i znakomitym sposobem na zarabianie w Internecie. Warto jednak zawrócić uwagę na to, że seminaria online z punktu wielu osób to coś, co wciąż wymaga dokładnej analizy i specyficznego podejścia. Jeśli chcesz dać innym osobom możliwość poszerzania wiedzy online, musisz zrozumieć wszystkie aspekty związane z nią.

Część organizacyjna

Oczywiście wszystko zaczyna się od pomysłu, wyboru tematu, doboru treści i znalezienia odpowiedzi na pytania techniczne. Należy zdecydować, jaką platformę do przeprowadzenia webinara wybrać i kiedy zacząć zapraszać przyszłych uczestników. Jednym z lepszych serwisów, który może zaoferować ci znakomitą pomoc podczas przygotowywania webinara, jest etutorium.pl. Korzystając z dostępu testowego, masz możliwość bezpłatnego sprawdzenia procesu przeprowadzania webinara, dzięki czemu zyskasz cenne doświadczenie i będziesz mógł ocenić wszystkie opcje serwisu.

Przed rozpoczęciem online seminarium trzeba przygotować i skonfigurować wszystkie urządzenia, które mogą być potrzebne. Godzinę przed nadchodzącym spotkaniem online należy je sprawdzić i przeprowadzić test dźwięku, żeby upewnić się, że nie ma żadnych problemów technicznych. Ważne jest także, aby jasno określić plan webinara i rozumieć, w której jego części przedstawiać konkretne informacje. Co więcej, należy prawidłowo oszacować czas – jeśli spotkanie może być zbyt długie, warto podzielić je na kilka części.

Plan przeprowadzenia webinara

Gdy już jesteś z uczestnikami twojego webinara, upewnij się, że dobrze cię słyszą i widzą, a następnie przystąp do przedstawiania treści. Na początku oczywiście przywitaj się ze zgromadzonymi osobami i przedstaw się. Ta część z reguły zajmuje nie więcej niż dwie czy trzy minuty. Po niej możesz dokładniej opowiedzieć o sobie.

Historia prowadzącego

Żeby pobudzić zainteresowanie uczestników, jako prowadzący, możesz przedstawić kilka interesujących faktów ze swojego życia. Oczywiście, nie chodzi o to, żebyś dzielił się całą swoją biografią. Skup się na informacjach, które podkreślają twoje kompetencje przydatne podczas określonego webinara. Postaraj się, żeby twoja historia była emocjonalna i czasami zabawna. Nie możesz pozostawiać nikogo obojętnym i, co najważniejsze, powinieneś sprawić, żeby słuchacze mogli postawić się na twoim miejscu. Jest to bardzo istotne z psychologicznego punktu widzenia – w końcu ludzie potrafią podświadomie utożsamiać się ze swoimi rozmówcami.

Program webinara

Przedstaw program w skrócie, żeby przypomnieć go uczestnikom i wprowadzić ich w poruszaną tematykę. Wymień te punkty, które podałeś na stronie webinara, objaśniając, co konkretnie będzie rozpatrywane w ich przypadku. Możesz skupić się przede wszystkim na tych częściach webinara, które pozytywnie motywują uczestników.

Motywacja uczestników

Tym, co może utrzymywać zainteresowanie uczestników do samego końca webinara, są nowe możliwości. Pokaż im, co osiągną, na jakie pytania znajdą odpowiedzi i, co najważniejsze, w zachęcający sposób przedstaw szanse, jakie daje konkretne spotkanie online. Dobrze jest uzupełnić przekazywane informacje infografikami i materiałami wideo. W ten sposób uczestnicy spotkania przez cały czas będą uważnie śledzić każde twoje słowo.

Część główna

Następnie możesz przystąpić do głównej części webinara. Najlepiej, jeżeli od razu zaczniesz od omawiania głównych i najciekawszych zagadnień. W ten sposób utwierdzisz swoich słuchaczy w przekonaniu, że znaleźli się tam, gdzie powinni. Postaraj się jasno przekazywać informacje, żeby uniknąć dalszych nieporozumień. Podczas webinara przedstawiaj jak najwięcej przydatnych zagadnień teoretycznych i praktycznych. Nie zapominaj o ankietach, dialogu z uczestnikami i omawianiu różnych problemów – w ten sposób twój webinar będzie zdecydowanie bardziej interaktywny.

Wnioski i pytania

Na samym końcu musisz podsumować omówione zagadnienia i wyciągnąć odpowiednie wnioski. Co więcej, powinieneś przeznaczyć trochę czasu na pytania uczestników, które pojawiły się podczas webinara. Odpowiadaj zwięźle i z pewnością siebie. Jeśli nie jesteś w stanie odpowiedzieć na jakieś pytanie, nie milcz. Powiedz swoim uczestnikom, że informacje, które im teraz teraz przekazujesz, nie zostały zweryfikowane. W ten sposób utrzymasz reputację zawodową na odpowiednim poziomie, nie unikając pytania.

Nauczanie to podwójna nauka

Przeprowadzanie webinarów zawsze wymaga specjalnego przygotowania i pracy nad sobą. Umiejętność kontrolowania się i ograniczania negatywnych emocji podczas przedstawiania materiału w interesujący sposób jest czymś, czego na pewno trzeba się nauczyć. Jest to jednak ciekawy proces, który umożliwia nie tylko przekazywanie wiedzy innym ludziom, lecz także skupienie się nad własnym rozwojem. Podczas każdego następnego webinara będziesz mógł zauważyć, jak zmienia się twoje postrzeganie tego, co dzieje się dookoła, a także jak zwiększa się twoja pewność siebie i umiejętności odpowiedniego analizowania wszelkich informacji.

Copyright © 2015 Aktiv Spółka z o.o.

Mobile language switcher