Тel. +48 (22) 490-81-90
Zamów rozmowę
Testuj bezpłatnie Panel klienta
Zamów rozmowę
Twoje imię:
Ошибка!
Twój numer telefonu:
Ошибка!
pl
eTutorium

Jak to się robi? Poradnik tworzenia konwertującej strony landing page dla wydarzenia

, Opublikowano w Blog

Chcesz utworzyć stronę typu landing page, podczas spojrzenia na którą potencjalni klienci bezwarunkowo zdecydują się na zakup Twojego webinara, jednak nie wiesz, za co się zabrać? Zacznij od przeczytania tego artykułu.

Konwersja landing page zależy od dziesiątek czynników. Wszystkie mogą zniszczyć budżet na reklamę lub przynieść naprawdę zaskakująco wysokie zyski. Stworzyliśmy szczegółowy poradnik, w którym znajdują się sposoby i techniki tworzenia stron docelowych. Wszystkie z nich gwarantują wiele rejestracji na wydarzenie. Jak utworzyć stronę landing page, która zapewniłaby wysoką konwersję?

1. Zwracający uwagę nagłówek

Nagłówek to pierwsze, co zobaczy użytkownik, który wejdzie na Twój landing page. To od niego zależą dalsze działania potencjalnych klientów. Zapamiętaj: zły nagłówek może zniszczyć nawet najbardziej korzystną ofertę, dlatego na jego stworzenie warto poświęcić tyle czasu, co na tworzenie podstawowego tekstu landing page.

Jakie nagłówki zwiększają konwersję strony docelowej?

  • Przekonująco podkreśl korzyści uczestnictwa w Twoim wydarzeniu. Powinieneś doskonale zrozumieć potrzeby, życzenia i cele swojej grupy docelowej - tylko w ten sposób stworzysz propozycję, której potencjalni klienci nie będą mogli się oprzeć.
  • Przedstaw czytelnikowi unikalną i konkretną propozycję. Rynek jest przepełniony propozycjami. Dlaczego klient powinien znaleźć się na właśnie Twoim webinarze? Żeby uzyskać uwagę czytelnika, musisz pokazać mu, co takiego unikalnego jest w Twoim zaproszeniu - ważne, żeby było to coś, czego nie znajdzie on u konkurencji.
  • Wykorzystuj nagłówki pytające. Po dokładnym zapoznaniu się ze swoją grupą odbiorców, możesz zadać pytanie, na które czytelnicy na pewno będą chcieli otrzymać odpowiedź - i to do tego stopnia, że będą chcieli stać się częścią “lejka sprzedaży”.
  • Intryguj. Spróbuj pokusić się o uwagę swoich użytkowników: wzbudź w nich zainteresowanie, jednak nie odkrywaj wszystkich kart od razu.
  • Przyciągaj uwagę. Nie bój się emocjonalnie zabarwionych słów. Wykorzystuj interesujące, prowokujące, niespodziewane i niestandardowe przymiotniki.
  • Zachęcaj do działania. Motywuj użytkowników do udziału w wydarzeniu już od samego początku - gdy tylko pojawią się na Twojej stronie docelowej.

Jeśli nagłówek będzie przedstawiał korzyści i ofertę w unikalnej i zwracającej uwagę formie, możesz mieć pewność, że Twoja strona typu landing page zwiększy konwersję nawet dziesięciokrotnie!

2. Świeże elementy designu

Tylko wtedy, gdy wizualna część zainteresuje odbiorców i zadziała na nich emocjonalnie, skupią się oni na zapoznawaniu się z treściami słownymi. Dobry design strony typu landing page to nie tylko przyjemnie wyglądający obrazek w oknie głównym. To także prostota, przejrzystość i wygoda z punktu widzenia użytkownika. Nawet najpiękniejszy design może utrudniać zrozumienie przekazu. Nie można jednak też zapominać o pierwszym wrażeniu. Tylko i wyłącznie spójność designu z użytecznością pozwolą ci osiągnąć zamierzony efekt.

Jak zaprojektować landing page, aby zwiększyć konwersję?

  1. Zastanów się nad wizualną ścieżką użytkownika. Wizualny aspekt landing page powinien kreować pozytywne emocje, zaufanie i chęć zapoznania się ze stroną do końca.
  2. Prawidłowo skomponuj ze sobą poszczególne elementy. Ważne, żeby wszystkie elementy strony, zaczynając od czcionki, a kończąc na infografikach, były ze sobą wspólne i razem tworzyły zgrany obraz.
  3. Nie przesadzaj z grafiką. Twoja strona docelowa nie może być zapełniona elementami graficznymi, aby przez to nie odwracać uwagi odbiorcy od wykonania określonego zadania - rejestracji na wydarzenie. Nadmiar grafik tylko przeciąży stronę, zwłaszcza jeżeli mają one znajdować się w jej głównej części.
  4. Dąż do prostoty i zwięzłości. Zadaniem każdej strony landing page jest zamiana użytkownika w klienta, czyli zachęcenie go do wykonania określonego ruchu. Jeśli poszczególne elementy designu w żaden sposób nie zachęcają do tego, możesz je śmiało usunąć. Oczywiście, Twoja strona docelowa nie powinna być pusta: po prostu powinieneś określić, jakie elementy graficzne przydają się, a jakie nie.
  5. Skorzystaj z pomocy szablonów. Jeśli brakuje Ci wyobraźni i czasu na przygotowanie projektu swojej strony docelowej, możesz skorzystać z gotowych projektów. Platforma eTutorium dysponuje stylowymi szablonami, dzięki którym możesz szybko stworzyć oryginalną i zapewniającą wysoką konwersję stronę typu landing page dla swojego webinara.

3. Dobre treści

Żeby użytkownik Twojej strony zamienił się w klienta, powinien zaufać Ci - poznać własne korzyści i dostrzec konieczność zakupu Twojego webinara. Aby mógł on pozbyć się wątpliwości i zarejestrował się na webinar, postaraj się przestrzegać tych 7 przykazań tworzenia treści marketingowych.

  1. Sprzedawaj realne korzyści, a nie wyłącznie ich opisy. Zamiast mówić o programie, charakterystykach i cechach swojego wydarzenia, powiedz i korzyściach uczestnictwa w nich. pisz tak, żeby czytelnik od razu poczuł je na sobie i zrozumiał, dlaczego powinien bardziej zainteresować się nimi.
  2. Pokaż, że rozumiesz swojego klienta. Aby zrozumieć cały ból głowy potencjalnego klienta, trzeba dobrze poznać jego potrzeby i zainteresowania. Porozmawiaj z nim w tym samym języku, staraj się prowadzić z nim dialog, który odbywa się w jego głowie. Zrozum, nad czym zastanawia się on i przedstaw mu rozwiązanie problemu za pomocą swojego webinara.
  3. Usuń wszystkie luki związane z wiedzą. Najbardziej skuteczny sposób na zainteresowanie czytelnika to pokazanie mu, na przykład, to, czego nie zna i stworzenie mu natychmiastowej możliwości wypełnienia wszelkich luk związanych z wiedzą.
  4. Pamiętaj, że sekret konwersji tkwi w zwięzłości. „Nie lej wody” w tekstach, bo w ten sposób tylko zmieszasz czytelnika i trudno będzie mu podjąć decyzję. Tekst strony typu landing page powinien być zwięzły, konkretny i jasny. Od razu przechodź do konkretów, bez zbędnych metafor i innych ozdobników.
  5. Pokazuj dużo dowodów i opinii społecznych. Skupiaj uwagę na szczegółach, które korzystnie odróżniają Cię od konkurencji. Wykorzystuj udowadniające liczby, fakty, argumenty. Oprócz korzyści uczestnictwa w webinarze, uczestnik może także otrzymać gwarancję zwrotu pieniędzy w ciągu wyznaczonego czasu na podstawie określonych warunków.
  6. Powalcz o zaufanie. Certyfikaty, opinie i rekomendacje pochodzące od realnych klientów, fotografie, wyniki uczestników Twoich wcześniejszych webinarów, case study – wszystko to jest niezbędne w celu wysokiej konwersji strony. Dzięki temu potencjalni klienci będą czuć się spokojni. Wzbudzisz u nich zaufanie, dzięki czemu zaufają oni także Twojemu wydarzeniu.
  7. Ustaw zakres dat i liczbę miejsc. Żeby zwiększyć konwersję, wykorzystaj te dwie zasady. Ogranicz liczbę wolnych miejsc i określ ramy czasowe zapisu na spotkanie. Jeśli poinformujesz potencjalnego klienta o tym, że przyjmowanie zgłoszeń na dział w webinarze mija za dwa dni, możesz w ten sposób zmotywować go do uczestnictwa. Dobrze sprawdzi się w tym przypadku licznik przedstawiający ile czasu jeszcze zostało.

4. Wyraźna zachęta do działania

Mówiąc prosto, chodzi tu o wyrazisty, wręcz jaskrawy przycisk, w który będzie chciał kliknąć Twój potencjalny klient. Przycisk zachęcający do działania tworzy interakcję między czytelnikiem a stroną docelową. Bez niego strona nie ma sensu. Aby utworzyć skuteczny przycisk zachęcający do konkretnego działania, zastosuj poniższe wskazówki:

  • Nie bój się wywierać presję na czytelniku. Potencjalny klient powinien szybko zauważyć i łatwo zrozumieć zachętę i nie rozpraszać. Tekst przycisku powinien być przekonujący i wyróżniający się na tle pozostałych elementów strony docelowej.
  • Zmotywuj klienta do rejestracji na wydarzenie, wyjaśniając mu, jakie korzyści w zamian otrzyma. „Otrzymaj 25% zniżki”, „Weź udział BEZPŁATNIE”, „Zwiększ + (korzyść z uczestnictwa w webinarze) już dzisiaj!”, itp.
  • Daj użytkownikowi trochę więcej. A może by tak trochę urozmaicić ofertę, aby jeszcze bardziej zachęcić użytkownika do rejestracji na webinar? Możesz to zrobić za pomocą zniżki, prezentu i innych atrakcyjnych bonusów.
  • Wykorzystuj aktywne czasowniki, które podkreślają konieczność szybkiego działania. „Zarejestruj się”, „Otrzymaj”, „Weź udział”. Skup uwagę na ograniczonym terminie. Wykorzystaj frazy, które podkreślają konieczność szybkiej rejestracji („Okres ważności zniżki mija 30 kwietnia”, „Zarejestruj się już teraz i odbierz podarunek”).
  • Prawidłowo umieść formularz pozyskujący dane i przycisk zachęcający do działania. Dla landing page na jedną stronę – jeden formularz, dla dłuższego landing page – 2 lub 3 formularze. Pierwszy formularz powinien pojawić się zaraz przy nagłówku (z boku lub pod nim). Wszystko tu jest dość logiczne – im mniej przesuwania strony, tym mniej grafik, która odwracałaby uwagę użytkownika.
  • Przygotuj dwuetapową rejestrację. Na pierwszej stronie w formularzu zapytaj tylko o informacje, które są niezbędne do działania. Na przykład, imię i adres e-mail. Po wykonaniu pierwszego kroku użytkownik raczej będzie gotowy wypełnić pola w drugim etapie (telefon, miejsce zamieszkania, itp.).
  • Zwiększ rozmiar przycisku. Zadbaj o to, aby był jasny. Im większy i bardziej jaskrawy przycisk zachęcający do działania, tym większe szanse, że użytkownik go zauważy

Skuteczna zachęta do działania to podstawa udanej kampanii reklamowej, która ma na celu zebranie osób chętnych do uczestnictwa w wydarzeniu. Powinien wykorzystywać najlepsze techniki użyteczności internetowej, grafiki i copywritingu.

5. Zadbaj o użyteczność

Trafiając na Twój landing, użytkownik powinien od razu zrozumieć, gdzie się znalazł i jaki towarzyszy mu cel, a także co powinien teraz zrobić i co otrzyma za uczestnictwo w webinarze. Nie pozwalaj błądzić mu po labiryncie swojej strony docelowej. Wierz nam, nikt nie będzie tracić swojego cennego czasu na szukanie istotnych informacji – prędzej zamknie Twoją stronę, której współczynnik odrzuceń zacznie wzrastać.

  • Umieszczaj na stronie realne informacje, które odpowiadają oczekiwaniom użytkownika.
  • Zachęcaj do działań ukierunkowanych za pomocą elementów nawigacji (strzałki, wskaźniki, przyciski, obszary klikalne, przyciski zachęcające).
  • Akcentuj to, co ważne. Odbiorca od samego początku powinien zrozumieć, które z elementów to elementy główne, a które wyłącznie je uzupełniają.

6. Nawiązuj kontakt z odbiorcą

Kolumna z prawdziwymi informacjami o organizatorze wydarzenia to bardzo skuteczny sposób na zwiększenie zaufania. Co może okazać się przydatne?

  • Twoje dane kontaktowe (numer telefonu, adres, e-mail);
  • Mapa z przedstawionym położeniem biura;
  • Firmowy numer telefoniczny;
  • Opcja czatu na żywo z kierownikiem-konsultantem.

7. А/В – testowanie

Jak pokazuje doświadczenie, nikomu jeszcze nie udało się w 100% za pierwszym razem zrozumieć grupę docelową i trafić do niej. Wszelkie zmiany, które wprowadzisz w obrębie swojej strony typu landing page, tak a nie inaczej, przyniosą określone rezultaty: zwiększą / zmniejszą współczynnik konwersji lub pozostawią go na tym samym poziomie.

Prowadzi to do jednego wniosku: należy testować, testować i jeszcze raz testować! Strona docelowa powinna nieustannie być optymalizowana. Analizuj rezultaty badań A/B i wprowadzaj w życie to, co wskazuje na maksymalny wzrost konwersji. Testuj wszystko: kolorystykę, grafikę, zachętę do działania, nagłówki, rozłożenie kolumn, itd.. Najważniejsze, aby zachować równowagę i testować 2-3 warianty jednocześnie, a nie 10-15.

W tym artykule przedstawiliśmy 7 kroków do wysokiej konwersji strony typu landing page. Ich skuteczność udowodniona została poprzez działania naszej firmy. Silny nagłówek, zwracający uwagę design, przekonujące treści, korzyści, prosta nawigacja i zauważalny przycisk zachęcający do udziału w webinarze – wszystko to wyróżni Twoją stronę docelową na tle konkurencji.

Życzymy Ci wysokich konwersji i udanych wydarzeń!

Copyright © 2015 Aktiv Spółka z o.o.

Mobile language switcher