Тel. +48 (22) 490-81-90
Zamów rozmowę
Testuj bezpłatnie Panel klienta
Zamów rozmowę
Twoje imię:
Ошибка!
Twój numer telefonu:
Ошибка!
pl
eTutorium

Skuteczna sprzedaż w Internecie

, Opublikowano w Blog

Stworzyłeś swój sklep internetowy i zyskałeś klientów, którym do tego stopnia spodobały się oferowane przez ciebie produkty, że byli w stanie je kupić, ale oni wszyscy wkrótce niespodziewanie zniknęli? To tak, jakby klient, będąc już przy kasie z pełnym koszykiem, rzucił go i po prostu uciekł. Skupmy się na tym, co dzieje się w takiej sytuacji.

Co powoduje, że klient rezygnuje z zakupu?

Załóżmy, że klient znalazł pożądany towar i nawet włożył go do swojego „koszyka”, jednak nagle zaczyna dziać się coś, co sprawia, że opuszcza on twój sklep online i nigdy do niego nie wraca. Może wynikać to z kilku powodów. Oto one:

  • Zbyt wysokie koszty dostawy;
  • Pojawiające się problemy techniczne, w tym przede wszystkim powolne otwieranie się strony;
  • Wysoka cena towaru;
  • Skomplikowane warunki rejestracji.

Musisz zrozumieć, że spora część kupujących w ogóle nie zwraca uwagi na ciekawe dodatki na stronie czy wygląd koszyka. Zdecydowanie lepiej będzie, jeśli poświęcisz mniej czasu na pracę nad grafiką strony i odrobinę więcej na opracowywanie samego towaru. Dobrze, jeśli również skrócisz i uprościsz czas rejestracji nowego klienta.

Dlaczego klienci przerywają rejestrację i zakup towaru?

Pozostał ostatni krok: potwierdzenie zakupu konkretnych produktów w sklepie internetowym. Okazuje się jednak, że klient zaczyna po prostu mieć wątpliwości, czy aby na pewno chce kupić wybrane przedmioty. Ostatecznie rozmyśla się. Wśród przyczyn, które mogą mieć wpływ na jego decyzję, wyróżnia się:

  • Pojawienie się ukrytych opłat;
  • Wątpliwości, że przesyłane pieniądze mogą zostać skradzione;
  • Długi czas otwierania się strony lub błędy podczas jej ładowania;
  • Brak danych kontaktowych sprzedającego;
  • Problemy podczas wypełniania formularza.

Żeby klient nie zrezygnował z zakupu towaru w ostatniej chwili, upewnij się, że jest on w stanie łatwo i szybko wykonać wszystkie kroki. Nie możesz zapominać o prostocie formularzy i całej strony internetowej. Nie ukrywaj ostatecznej ceny przed klientem – zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie ostrzeżenie go o możliwości jej zwiększenia się. Nie jest tajemnicą, że handel w Internecie bardzo szybko rozwija się. Lepiej, żeby umożliwić proste i bezproblemowe zakupy swoim potencjalnym klientom niż przyczynić się do wzrostu ich zainteresowania ofertą przedstawianą przez konkurencję. Nikt przecież nie lubi przykrych niespodzianek.

Powodzenia podczas sprzedaży i zakupów w Internecie!

Copyright © 2015 Aktiv Spółka z o.o.

Mobile language switcher