Тel. +48 (22) 490-81-90
Zamów rozmowę
Testuj bezpłatnie Panel klienta
Zamów rozmowę
Twoje imię:
Ошибка!
Twój numer telefonu:
Ошибка!
pl
eTutorium

Webinar jako nowy środek sprzedaży

, Opublikowano w Blog

Podczas internetowych seminariów i szkoleń można wykorzystywać zarówno bezpośrednie, jak i pośrednie formy sprzedaży. W obecności konkretnej liczby uczestników połączonych jednym wspólnym tematem, którzy zebrali się w tym samym miejscu, sprzedaż odnosi zdecydowanie lepsze efekty niż w trybie offline. Potencjalni klienci mają możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu ze sprzedającym. Biorąc pod uwagę charyzmę i zaangażowanie prowadzącego, sprzedaż może wzrosnąć kilkakrotnie.

Webinar można wykorzystywać w celu sprzedaży:

  • innych infoproduktów;
  • dowolnych towarów i usług.

Webinar jako sposób sprzedaży infoproduktów

Webinar daje możliwość skupienia się na dwóch rodzajach sprzedaży:

1. Sprzedaż bezpośrednia. Uczestnikom spotkania przedstawia się inny infoprodukt, na przykład następny webinar czy szkolenie tego samego prowadzącego. W tym przypadku reklama powinna zachęcać do zakupu produktu na miejscu, to znaczy podczas trwania spotkania online lub zaraz po jego zakończeniu. Możesz zwiększyć sprzedaż poprzez wykorzystanie różnych strategii. Na przykład, przedstaw uczestnikom swojego webinara lub stałym klientom zniżkę na oferowany produkt albo zorganizuj podczas spotkania internetowego loterię lub konkurs.

2. Sprzedaż pośrednia. W tym przypadku nie zachęca się wprost uczestników, żeby kupili konkretny produkt. Powinieneś raczej skupić się na jakościowym opisaniu swojego doświadczenia oraz przygotowaniu ogłoszenia przedstawiającego przyszłe webinary. Bardzo ważny jest również opis doświadczenia uczestników wcześniejszych webinarów/kursów/szkoleń.

Webinar jako sposób sprzedaży towarów i usług

W tym przypadku webinar występuje jako samodzielny środek sprzedaży rozmaitych towarów i usług – mówiąc inaczej, jest efektywnym narzędziem marketingowym. Dany sposób wymaga mniej nakładów finansowych niż inne formy reklamy i promocji. Chodzi tu przede wszystkim o sprzedaż pośrednią. Warto dodać, że efekty reklamy nie będą widoczne od razu. Webinar jako sposób reklamy to strategiczne narzędzie sprzedaży, którego rezultaty będą pojawiać się stopniowo.

Sprzedaż za pośrednictwem webinarów opiera się na stosowaniu narzędzi BTL, których efekty pojawiają się na skutek zaangażowania potencjalnych klientów. Celem tego rodzaju sprzedaży jest nieustanne przypominanie uczestnikom spotkania online o produkcie czy usłudze. Webinar może mieć postać konferencji lub wykładu i być całkowicie poświęconym tematyce oferowanego towaru.

Dzięki webinarom możliwe stało się organizowanie i przeprowadzanie seminariów online i spotkań dla szerokiego grona uczestników. Słuchacze są w stanie widzieć prowadzącego, śledzić jego prezentację i zapoznawać się z przedstawianymi dokumentami, a także zadawać pytania i komunikować się między sobą. Webinar można przeprowadzić przy użyciu platformy etutorium.pl. Przekonaj się sam, że jest on jednym z najszybszych, najłatwiejszych i najbardziej ekonomicznych sposobów na powiększenie bazy subskrybentów oraz uczestników twoich spotkań online.

Copyright © 2015 Aktiv Spółka z o.o.

Mobile language switcher